Čekejte prosím...

Tichý způsob - Método silencioso

Tichý způsob navrhnul Caleb Gattegno ve Spojených Státech Amerických počátkem sedmdesátých let dvacátého století. Autor využívá ve své metodě systému barevných tyčinek, které fungují jako signály vedoucí studenty k samostatnému učení a uvědomování chyb. Na studenty je pohlíženo v procesu jejich vývoje a růstu od pasivních příjemců jazykového materiálu k osobnostem, jež jsou plně zodpovědné za své učení.

Učitel hovoří během výuky minimálně, naopak studenti hovoří co nejvíce a jsou vedeni k co největší samostatnosti. Metoda se zakládá na hypotéze, že objevování a řešení problémů vyvolává lepší učení než imitace a opakování. Studenti se musí soustředit a vynaložit větší úsilí, aby pro ně bylo učení prostřednictvím této metody úspěšné. 

Metoda tichého způsobu může být účinná pro studenty, kteří preferují samostatné učení a mají rádi praktické přístupy. Nicméně je důležité zvážit potřebu odborných znalostí a přizpůsobit metodu konkrétním potřebám a schopnostem studentů.

 

Charakteristika:

  • Minimalizace verbálního učitele: Učitel používá minimální množství slovních pokynů a návodech, umožňuje studentům převzít aktivní roli ve svém učení.
  • Důraz na učení sebevědomě: Studenti jsou povzbuzováni k objevování jazyka sami, což podporuje jejich sebevědomí a nezávislost.
  • Využití didaktických pomůcek: Učitelé používají didaktické pomůcky, jako jsou tyčky, barvy, tabulky, atd., k vizualizaci jazykových konceptů a struktur.
  • Zaměření na fonetiku: Metoda tichého způsobu dává velký důraz na fonetickou praxi a výslovnost.

 

Výhody:

  • Aktivní účast studentů: Tato metoda podporuje aktivní účast studentů a pomáhá jim rozvíjet své vlastní myšlení a řešit problémy.
  • Individualizace výuky: Studenti mohou pracovat v různém tempu a zaměřovat se na své individuální potřeby a úrovně.
  • Zdůraznění důležitosti učení autentickým jazykem: Tichý způsob klade důraz na autentické používání jazyka a na přirozené vzorce jazyka.
  • Rozvoj sebevědomí a samostatnosti: Studenti jsou povzbuzováni k objevování jazyka sami, což podporuje jejich sebevědomí a schopnost učit se samostatně.

 

Nevýhody:

  • Potřeba odborných znalostí: Tichý způsob vyžaduje od učitelů hlubší porozumění jazykové struktury a konceptů, což může být náročné pro začínající učitele.
  • Omezení komunikace: Metoda může omezit možnosti komunikace mezi učitelem a studenty a mezi samotnými studenty.
  • Nízká interakce: Studenti nemají tolik příležitostí k aktivnímu konverzování, což může omezit jejich schopnost rozvíjet praktické komunikační dovednosti.
  • Náročnost implementace: Zavedení metody může vyžadovat čas a úsilí, protože se jedná o odlišný přístup k výuce než tradiční metody.
JARNÍ KURZY 2025

Již nyní si můžete naplánovat jarní kurz! Vyberte si z naší nabídky!


  • ceny již od 3520 Kč (bez DPH) za 16 lekcí/od 3740 Kč (bez DPH) za 17 lekcí/od 3960 Kč (bez DPH) za 18 lekcí
  • 1 lekce = 90 minut, tzn. od 220 Kč za jednu lekci (bez DPH)
  • max. 8 účastníků ve skupině
  • jarní kurzy začínají v týdnu od 10. 2. do 14. 2. 2025

SLEVY & BENEFITY

Věnujte pozornost slevám a výhodám, které Vám umožní studovat výrazně levněji!

Kombinací akčních nabídek můžete dosáhnout slevy až 25 %!


KONTAKT

Provozovna


Adresa:

Mlýnská 938/4
Olomouc
779 00
Česká republika

Kontaktní údaje:

+420 604 876 372

esp-olomouc@email.cz

FACEBOOK